Ryst røv på balkanmannér med Räfven!

DANSK:
Så har jeg været til noget der ligner min første jobsamtale efter at være blevet færdig med mit studie. Sted: Nørrebro, nærmere bestemt Global Cph kontor, lige ved Sankt Hans Torv.
Koncertsalen ligger i en baggård lige ved Sankt Hans Torv, overfor kirken, og man kan finde sin vej dertil ved at kigge efter en stor rød kugle.
Indgangen er plastret til med diverse global plakater (røde). Jeg har faktisk været der for ca. 10 år siden. Det er der hvor Etnorama var før i tiden.
Jeg har hørt om Global en 4-5 gange indenfor det sidste år, blandt andet i forbindelse med nogle ret gode koncerter. Booking ansvarlig, som jeg ikke har mødt endnu, er involveret med Roskilde Festivalens verdensmusik scene (den der hed Ballroom før i tiden og nu er omdøbt Astoria), og da jeg kiggede på verdensmusiksmenuen til 2008 Roskilde festival var der mange lækkerier.
Her på fredag er det Räfven som spiller, og der skal jeg møde de folk jeg sandsynligvis kommer til at arbejde med... Hvis det altså er at jeg kan få tingene til at passe sammen rent økonomisk.
Musikken der spiller på fredag lyder meget dansevenligt med masse af power... Svensk balkan punk rock... Lige i det danske inferno af julefrokost season, det kan kun blive sjovt!
De videoer jeg har set på Youtube vidner om at publikummet går helt amok! Selvom det ikke er det sædvanlige boum boum musik der ellers får os til at ryste vores kontorflade appelsinhudsfyldte hvide vinterrøve! Endeligt muligheden for at opleve noget live europæisk musik der kan give en tropikalsk oplevelse! Vodka, guldbajere, basun, violin og trækharmonika, siger jeg bare!
Disse bliver ikke anvendt som din morfars sovepille eller det der anti-narkoman sonorisk spray der kommer ud af hovedbanegårdens bagindgangs højtalere!
Så er man klar til at rejse i tid og lyd og har lyst til at komme videre fra the Voice lignende stimulering er der en ting at følge... den globale vej!
Global, Nørre Allé 7, Nørrebro
koncert kl 22.00 (dør åbner en time før)
Entré: 90kr (men hov! minus 20kr hvis man har studiekort)
Mere info: www.globalcph.dk
ellers tjek lige de to videoer nedenunder!
http://www.youtube.com/watch?v=8o--Ike1h-s&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=BWKDR9Fye9M&feature=related

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

brazilianspamnewsletter #4

Brasilien på Frederiksberg

brazilianspamnewsletter #3